2021 is aangebroken. Het nieuwjaarswensen is voorbij en iedereen gaat weer vol goede moed aan de slag.

Juist in deze tijd is het goed om terug te blikken op het vorige jaar ondanks de Lock-down en sluiting van de showrooms. Hoe heeft uw werkplaats gerendeerd, welke onderdelen zijn er verkocht en wat waren de marges. Wat is de verhouding uren extern, intern, garantie en ga zo maar door.

Zo zijn er diverse KPI’s waar u op kan sturen en welke soms makkelijk te beïnvloeden zijn. De eerste die wij in deze blog willen behandelen, zijn de productieve uren.

Op hoeveel uur bent u per monteur dit jaar uit gekomen: zijn het er 1250, 1450 of nog meer? Soms weten we het niet per monteur maar voor een hele werkplaats. Bijvoorbeeld 5600 uur gedeeld door het aantal productieve monteurs geeft dan het aantal per medewerker. Maar hoe productief is de voorman, of heeft u nog een aantal leerlingen lopen? Zijn deze afspraken helder en ook op de juiste manier in uw DMS vastgelegd?

Wij zien dat door met de teams hier over te praten zij soms al weten waar kansen liggen. Vaak heeft men net het laatste stukje hulp nodig met inrichting van het proces, veranderding van werkwijze en het implementeren van deze nieuwe werkwijze.  

Wilt u uw aftersales rendement verbeteren of hier een keer over sparren? Neem contact op met Gerd Roseboom van Roseboom Automotive Consultancy en Support. info@roseboomautomotive.nl 06-53650674

#roseboomconsultancy #aftersalesrendement #aftersalesconsultancy #aftersalessupport