10:00 uur ’s morgens, mijnheer Jansen belt: “Mijn auto moet voor het einde van de week APK gekeurd zijn.”

U houdt meneer Jansen graag als uw klant maar de planning zit eigenlijk vol tot einde van de week, kortom een afspraak die niet past in de planning òf een klant teleurstellen.

Zomaar een voorbeeld wat voorkomen had kunnen worden met een goed ingericht proactief klantencontact proces.

In het verleden kon men lang teren op de klantentrouw die was opgebouwd binnen een bepaald rayon of merk. Tegenwoordig is dit niet meer vanzelfsprekend en wisselt men vaker van service autogarage.

Door vroegtijdig uw klanten te attenderen op komende reparaties of APK-keuringen ziet u een spreiding van de bezoeken in uw werkplaats. Dit geeft meer rust en structuur bij de receptionisten en in de planning.

Op welke momenten kan de klant geattendeerd worden op basis van de data die vaak al voorhanden is in uw DMS;

  • Uit te voeren APK (mag al 2 maanden voor de verloop datum)
  • Uit te voeren onderhoudsbeurt op basis van kilometer forecast.
  • Eventuele eerder voorgestelde reparaties
  • Wisselen van de zomer-/ winterbanden

Bij autobedrijven die actief hun klanten benaderen zien wij een veel hogere loyaliteit en vaker herhaal aankopen.

Per DMS zijn er verschillende pakketten die gekoppeld kunnen worden. Deze kunnen geheel automatisch verschillende berichten klaarzetten voor verzending. Daarbij kan er ook gekozen worden uit verschillende communicatiemogelijkheden zoals mail, Whatsapp of SMS.

Roseboom Consultancy helpt u graag bij het in kaart brengen van deze opties en advies geven over de inrichting en mogelijkheden. Neem vrijblijvend contact op Gerd@roseboomautomotive.nl