Investeer in uw bestaande klanten

Investeer in uw bestaande klanten

Het belang van het investeren in bestaande klanten kan niet genoeg worden benadrukt. Terwijl het aantrekken van nieuwe klanten essentieel is voor de groei van een bedrijf, is het onderhouden van een sterke relatie met bestaande klanten cruciaal voor het lange termijn succes. Hieronder volgen enkele redenen waarom het belangrijk is om energie in bestaande klanten te blijven stoppen.

Proactief klantencontact:

10:00 uur ’s morgens, mijnheer Jansen belt: “Mijn auto moet voor het einde van de week APK gekeurd zijn.” U houdt meneer Jansen graag als uw klant maar de planning zit eigenlijk vol tot einde van de week, kortom een afspraak die niet past in de planning òf een klant...

Het Service Kernproces:

Het Service Kernproces:

We zien regelmatig dat de 3 afdelingen binnen de after sales die betrokken zijn bij dit proces niet helder hebben wie wat doet op welk moment in dit schema. Dit geeft een verkeerde klacht aanname op de werkorder, onderdelen niet tijdig gereserveerd, te weinig tijd gepland voor de reparatie of niet volgens de juiste manier uitgevoerd.

Liggen er binnen uw organisatie nog kansen om prosessen te optimaliseren of teams inzichten te geven om met elkaar samen te werken? Neem dan vrijblijvend contact op met Roseboom Consultancy en Support

Klokken:

Registratie van de uren: Dat een prikklok ouderwets klinkt, is niet zo gek. De Amerikaanse Alexander Dey vond de prikklok in 1888 uit. In Nederland wordt de prikklok tot in de jaren zeventig van de vorige eeuw veel gebruikt. De moderne versie werkt met een barcode,...

De Strategische Positie van Aftersales binnen de Automotive

De Strategische Positie van Aftersales binnen de Automotive

Waarom aftersales dé sleutel is tot duurzaam succes in de autobranche? In een snel veranderende automarkt, waar marges op nieuwe voertuigen onder druk staan en klantloyaliteit afneemt, wint aftersales steeds meer aan strategisch belang. Niet langer wordt aftersales...

Hoe wij verwachtingen kunnen overtreffen

Hoe wij verwachtingen kunnen overtreffen

In de auto branche is de klantbeleving van cruciaal belang. Klanten brengen hun auto naar een autobedrijf met de verwachting dat hun voertuig goed wordt behandeld, tegen een eerlijke prijs en op tijd klaar is. Maar hoe vaak gebeurt het dat klanten geconfronteerd worden met hoge kosten, onduidelijkheid over de verwachte tijd van oplevering en het gevoel dat ze niet goed geïnformeerd worden? Deze situatie kan leiden tot frustratie, verlies van vertrouwen en zelfs tot het overstappen naar een ander bedrijf.

Efficiëntie:

“De doelmatigheid in het bereiken van een doel met gebruik van zo weinig mogelijk middelen”

3 jarig bestaan

Onlangs mochten we vieren dat “Roseboom Automotive consultancy en support” 3 jaar bestaat! Een mooi moment om eens achterom te kijken waar we onze skills en tools in hebben mogen zetten. Wat een fantastische mensen hebben we ontmoet; voor uitdagingen gestaan; en, waar...

Feest

Feest

Nieuwe ideeën, nieuwe kansen en leuke opdrachten. Deze week bestaat Roseboom Automotive 2 jaar. In het nieuwe jaar staan wij weer voor u klaar op het gebied van consultancy en support voor uw bedrijf. Wij bedanken onze klanten en opdrachtgevers voor het vertrouwen....